Miks peab inimene olema kuri?

See küsimus vaevab mind aeg-ajalt. Miks on nii, et millegi saavutamiseks (et keegi teine, nt ametnik, teenusepakkuja vms teeks midagi, mis on tema töö) pead sa olema ebaviisakas, pealekäiv, irooniline, nähvav, no üldse igatepidi vastik? Sest kui sa palud ilusasti, siis ei toimu mitte midagi.

Lihtne näide hiljutisest elust. Soovisin hakata kasutama ühe teenusepakkuja teenuseid, kuid regamisel tegin midagi valesti ning seda muuta sai tema, mitte mina. Niisiis kirjutasin alguses viisaka kirja klienditeenindusse, selgitasin probleemi, palusin ära muuta. Ei midagi. Tuli robotlikke vastuseid erinevatelt klienditeenindajatelt. Need polnud üldse vastused minu küsimustele, vaid KKKst mahakopitud tühjad laused. Sisuliselt probleemiga ei tegeletud.

Kulus nädal ja umbes 10 ping-pongina edasi-tagasi saadetud kirja. Lahendusele lähemal kõige selle tulemusena mitte millimeetrit ka. Teise nädala keskel sai mu mõõt täis ja loobusin olemast viisakas, nummi, kannatlik. “Kaua sa jaksad idiootidega suhelda?,” imestas H. Ka mõõdukas ebaviisakus ja juba harkisjalu oma probleemile lahenduse nõudmine ei pannud neid kodanikke veel tegutsema. Saaga lõpp saabus alles pärast seda, kui olin juba käega lüües hakanud otsima uusi teenusepakkujaid ja sellest ka nimetatud kodanikele teada andnud. Selleks ajaks olin juba kahjuks minetanud igasuguse viisakuse ja suhtlesingi nii nagu räägiksin idioodiga. Ja ennäe – asi sai korda!

Miks, miks ei hakka inimesed liigutama siis, kui nendega rääkida normaalselt ja viisakalt? Miks nad ei liiguta lillegi enne, kui kaevata, õiendada, ähvardada, irvitada?

Olen sedasama põhimõtet kogenud nii paljude asutustega suheldes, olgu selleks siis pank, postiteenuse pakkuja, sideoperaator või kes iganes. Ikka pead sa ennast vihastama siniseks enne, kui midagi toimuma hakkab. Seevastu viisakalt paludes võidki jääda ootama, et keegi sinu murega tegeleks.

2 kommentaari so far »

  1. 1

    Triki said,

    Arvan, et kõige lihtsam vastus on see, et enamus inimesi (ma ei räägi praegu konkreetselt sellest kirjeldusest, kus muuta sai ainult teenusepakkuja) ei üritagi ise lahendust leida ja pöördub kohe teenusepakkuja poole ja neid on KOHUTAVALT palju. Ilmselt seepärast saadetigi standardvastuseid, mida inimesed isegi ei viitsi teenusepakkuja kirjeldustest otsida.

    99% küsimusi on sellised, ma pakun, mille saab klient ise tegelikult korda ajada, aga kuna vastust on vaja KOHE ja süveneda tänapäeval keegi ei viitsi, siis ongi selline olukord, kus see, kes abi vajaks, jääb sinna mitteoluliste kirjade laviini alla.

  2. 2

    elutants said,

    Sest vahel hakatakse kohe tegelema aga see tegeleja peab kellegi konnasilmale astuma või mõne teise töötaja (kes pole alluv) sõrmed sahtli vahele lükkama, et tulemus saada ning kõik see võtab aega. Ja saadki korras asja just pärast oma sõimukirja kätte. Kusjuures mul oli kord sellisel hetkel küll mõttes see, et miks on vaja end minu peale välja elada, mina ju muudkui torkisin kedagi, et asjad liikuma hakkaks, käisin peale kaastöötajale, kellel niigi palju tööd. Siis oli küll tahtmine kodanik pssse saata.
    Aga vahel ongi mõni jobu, kes leiab, et kiiret pole ja kui tal vaja, küll ta siis veel kirjutab. Need kohvipausi-töötajad.


Comment RSS · TrackBack URI

Lisa kommentaar

Täida nõutavad väljad või kliki ikoonile, et sisse logida:

WordPress.com Logo

Sa kommenteerid kasutades oma WordPress.com kontot. Logi välja /  Muuda )

Google photo

Sa kommenteerid kasutades oma Google kontot. Logi välja /  Muuda )

Twitter picture

Sa kommenteerid kasutades oma Twitter kontot. Logi välja /  Muuda )

Facebook photo

Sa kommenteerid kasutades oma Facebook kontot. Logi välja /  Muuda )

Connecting to %s

%d bloggers like this: